Hasan AZAKLI
hasanazakli59@hotmail.com
YOZLAŞAN EĞİTİM SİSTEMİNE KARŞI ALTERNATİF BİR EĞİTİM MODELİ:TOPLUMSAL GERÇEKÇİ EĞİTİM Has
25/03/2012 YOZLAŞAN EĞİTİM SİSTEMİNE KARŞI ALTERNATİF BİR EĞİTİM MODELİ:TOPLUMSAL GERÇEKÇİ EĞİTİM Hasan AZAKLI Emekli
İlköğretim Müfettişi Eğitimci-Yazar Ülkemizde özellikle gündeme
getirilen ve yasa tasarısı olarak meclis
gündemine alınan eğitim sistemimizdeki değişikliklerle ilgili olarak hükümet
tarafından yapılan çalışmalar dikkatle incelendiğinde,eğitim sistemimizde büyük
boyutlu yozlaşmaya gidildiği açıkça
görülmektedir.Var olan tekçi,ırkçı ve neo liberal politikalara uygun olarak hazırlanmış müfredatlarla eğitilmeye
çalışılan çocuklarımız ve gençlerimiz üzerinde tamamen bilimsel olmayan dindar
ve kindar bir yapılanmayı hedefleyen
kaderci,şükürcü bir nesil yetiştirme amaçlanmaktadır.Toplumsal
gelişmeyi,bilimsel düşünmeyi köreltmeyi amaçlayan bu eğitimsel yapılanma
karşısında tutumumuz,bilimsel,parasız eğitim hakkı ile birlikte toplumsal
gerçekçi eğitimi savunmak olmalıdır. Eğitim-öğretimde göz önünde bulundurulması gereken en temel
olgu,genç insanların belleğini dolduran cansız ve gereksiz bilgilerin
aktarılması değil,tersine yeni ve daha yüksek yaşam biçimleri için,insanın tüm
yönlü gelişmesi için zorunlu bilgilerin
verilmesi olmalıdır.Çağdaş eğitim-öğretim,bilgilerin yalnızca bilinçli ve aktif bir biçimde kazanılması
değil,aynı zamanda bu bilgileri pratikte uygulama yeteneği oluşturmak şeklinde
yapılandırılmalıdır. Toplumsal gerçekçi eğitim-öğretim,yaşamın yeni
yaratıcılarının eğitimi için,kişiliğin biçimlendirilmesi için,teknik meslek
eğitimi için,yüksek nitelikli kadrolar ve
uzmanlar yetiştirmek için organize edilmelidir.Kapsamlı bir genel
eğitime sahip olunmalıdır.Toplumsal gerçekçi eğitim öncelikle genel ve
politeknik öğretim temelinde başlatılmalı,belirli bir yaş grubundan sonra genel
politeknik bilgilerle bağlantı içinde meslek eğitiminin geniş bir biçimde
geliştirilmesi şeklinde oluşturulmalıdır.Başka bir anlatımla öğrenciler
eğitim-öğretimin ,bilimsel bilgilerin sistematik olarak kazanılmasıyla sıkı bir
bağlantı içerisinde yürütülmesi gerekmektedir. Ders süreci somuttan soyuta,soyuttan somuta olacak
şekilde döngüsel ve sarmal olarak geliştirilmelidir.Okul eskimiş ve yanlış
bilgilerden kurtarılmalıdır.Pedagoji,çocuk ve gençlere bağımsız öğrenmeyi ve bağımsız düşünmeyi öğretme sorununu
çözümlemelidir.Akıl,bağımsız düşünme yeteneğinin zihinsel kültürde bireysel olarak kazanma
sürecinde biçimlendirilip,mükemmelleştirilmelidir.Bağımsız düşünme
yeteneği,yaratılmış olan zihinsel kültürün bireysel olarak kazandırılmasıyla
oluşturulmalıdır. |
Yorumlar |
Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın |
Yazarın diğer yazıları |
ULUSLARARASI İLİŞKİLER VE ÜLKEMİZİN DURUMU - 13/10/2014 |
ULUSLARARASI İLİŞKİLER VE ÜLKEMİZİN DURUMU |
KAZIM'I ANARKEN - 24/06/2013 |
KAZIM'I ANARKEN |
ÇAYDA RANDEVULU SİSTEM - 29/04/2013 |
ÇAYDA RANDEVULU SİSTEM |
HOPA’NIN MÜZİK BAHÇESİNİN KIR ÇİÇEKLERİ - 06/03/2013 |
HOPA’NIN MÜZİK BAHÇESİNİN KIR ÇİÇEKLERİ |
DOĞU KARADENİZE İLK KÖYLÜ EYLEMİ - 07/12/2012 |
DOĞU KARADENİZDE İLK KÖYLÜ EYLEMİ |
ÇOCUKLUĞUMDA BAYRAMLAR - 24/10/2012 |
ÇOCUKLUĞUMDA BAYRAMLAR |
FOTOĞRAFÇI NİMET ABLA - 19/10/2012 |
FOTOĞRAFÇI NİMET ABLA |
UNUTULMAYAN BİR SANATÇI YAŞAR TURNA - 10/10/2012 |
UNUTULMAYAN BİR SANATÇI YAŞAR TURNA |
ANTİK MİTEOLOJİDE LAZLAR - 19/09/2012 |
ANTİK MİTEOLOJİDE LAZLAR |
Devamı |