• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
  • https://www.facebook.com/yazicilarbilgisayar
  • https://twitter.com/YAZICILARGROUP
Hopanın Penceresi

YAZICILARBİLİGİSAYAR

HOPA İŞ MERKEZİ KAT:2 NO:114-115 Hopa / Artvin

Casper Bölge Bayisi ve Teknik Servisi Tel  :90 466 351 20 10 Faks:90 466 351 20 11

yazicilar@yazicilar.net

TSE Yetkisi Bulunan Teknik servis. Bölgemizde ,Yüksek miktarda ürünü bulunduran En eski ve Tek Bilgisayar firması.

İnternet Site Yapımı, Bilgisayar ve Bilgisayar yan ürünleri,Sarf Malzemeleri

Site Haritası
Hava Durumu
Hasan AZAKLI
hasanazakli59@hotmai​l.com
SINAVLAR VE EZBERCİ EĞİTİM
03/02/2012

SINAVLAR VE EZBERCİ EĞİTİM

                         Hasan AZAKLI

                                                                                                                        Emekli İlköğretim Müfettişi

                                                                                                                                                                Eğitimci-Yazar

 

            Eğitim sistemimizde sınavlar,eğitim sürecinde “olmazsa olmaz” koşullarından biri olarak yerini almış ve bu yaklaşımla çocuklarımız İlköğretim basamağından üniversite eğitimi boyunca at başı bir kısır döngü içersisinde sınav çılgınlığı yarışına sokulmaktadır.Çocuklarımızın sosyal, psikolojik,kişilik,bilişsel v.b.yönlerden en sağlıklı geliştirilmesi gereken çağlarda,onların bu sayılan gelişimlerine olumsuz yönde ket vuran bir sınav çılgınlığı yarışı içerisine girilmektedir. Çocuklarımız sadece en iyi testi çözen çocuğun en başarılı çocuk olacağı anlayışıyla sınavkolik bir birey haline  dönüştürülmektedir.Çocuğun ve gencin kişilik ve sosyal gelişimini en sağlıklı olarak geliştirmesi gereken çağda bu gelişimlerini sağlıklı şekilde geliştirebilmesi yollarına baş vurulmamakta,çocuğun başarısı sadece sınavlarda alacağı başarıya endekslenmektedir.Eğitim sistemimizdeki bu büyük yanlış direkt olarak anne ve babaları etkilemekte,doğal olarak her anne-baba çocuğunun sınavlarda başarılı olabilmesine odaklanmakta,öğretmenler ve okul yöneticileri de bu eğitim sistemimizin dayattığı sınav handikabından kurtulamamaktadırlar.Eğitim sistemimizde başat olarak kendini hissettiren bu sınav dayatması,okullarımızda ezberci eğitim uygulamasını ateşlemekte,bunun sonucunda öğrenmenin en temel ilkeleri ayaklar altına alınmakta, sorgulayan, araştıran,bütünü kavrayan,inceleyen öğrenci yetiştirme arka plana atılmakta veya reddedilmekte  ve sonuç olarak çok yönlü,tüm yetileri ve yetenekleri gelişmiş ama tek boyutlu  işbölümünün esiri olmayan,tek bir  uzmanlık alanının içinde körelmeyecek insan yaratmak düşüncesinden uzaklaşılmaktadır.Eğitim sistemimizde oluşan bu sınavkolik yaklaşım sonucunda ezberci ve dogmatik eğitim anlayışı tüm okul ve kurumlarımıza gerek anlayış gerekse uygulamada yerleşmekte,esas olarak eğitim sürecinde ele alınması gereken çocuklarımızın çok yönlü,tüm yetileri ve yeteneklerini geliştirmeyi,onları tek boyutlu  işbölümünün esiri olmayan,tek bir  uzmanlık alanının içinde körelmeyecek insan yaratmayı hedefleyen eğitimsel yaklaşımdan uzaklaşılmaktadır.

            Ülkemizde geçmiş yıllarda yapılan ÖSS(Öğrenci Seçme Sınavı) ve LGS(Lise Giriş Sınavı) sınavlarında “0” alan öğrencilerin artması,eğitim sistemimizde salt  sınavların baz alınarak öğrencilerin değerlendirilmesi ve bunun sonucunda  ezberci eğitimin sürece damga vurması sonucundan kaynaklanmaktadır.Son yıllarda uygulamaya konulan OKS ve SBS sınavları olumsuzluk çıtasını daha da yükseltecektir.

            2002 ÖSS’de 8819 aday “0” puan  alarak başarısız olurken,2003 yılında bu rakam üçe katlanarak  26448’e yükselmiştir.2004 yılında ise 32177’e ulaşmıştır.LGS’de  de durum farklı değildir. 2002 LGS sonuçlarına göre sadece 2773 öğrenci sınavdan sıfır almışken,2003’de bu rakam 20 kat birden yükselerek 40586,2004 yılında ise 64598 öğrenci sıfır puan almıştır.(1)

            Merkezi Paris’te bulunan Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü(OECD) tarafından  2000 yılında başlatılan,her üç yılda  bir tekrarlanan  ve öğrencilerin başarılarını ölçmeyi amaçlayan  Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programında (Programme for International Student Assessment-PISA)1)okuma yeteneği,2)Matematik,3)Fen alanında 2003 yılında yaptığı değerlendirme çalışmasında,katılımcı 40 ülke arasında matematik alanında Finlandiya 544 ile 1.,Güney Kore 542 ile 2.,Hollanda 538 ile 3.,Japonya 534 ile 4.,olurken  ülkemiz tüm dallarda sondan ikinci oluyor ve  sadece Meksika’yı geçmektedir.(2)

Bu eğitimsel tablo ülkemizde sınav sisteminin detaylı olarak ele alınarak sorgulanmasını gerektirmektedir.Eğitim sistemimizde bu olumsuzluğun üzerine gidilebilmesi için,eğitim sistemimiz matematik-doğabilimsel  dizinin genel eğitim veren çeşitli dallarının,tekniğin öğeleri ile  uzun süren  bir birleştirilmesi süreci olarak yapılandırılmalı,okul;çocuklarımızın pratik  yetenek kazandığı bir eğitim süreci olarak planlanmalı,makine bilgisinin temelleri,teknolojinin ögeleri,elektronik ve tarım tekniğinin öğelerini birleştiren bir eğitim süreci ön görülerek şekillendirilmelidir.

Kaynaklar :                                                                            

(1)-1 Şubat 2005 tarihli Sabah Gazetesi.

(2) -13 Şubat 2005 tarihli Cumhuriyet Gazetesi.



2343 kez okundu. Yazarlar

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın

Yazarın diğer yazıları

ULUSLARARASI İLİŞKİLER VE ÜLKEMİZİN DURUMU - 13/10/2014
ULUSLARARASI İLİŞKİLER VE ÜLKEMİZİN DURUMU
KAZIM'I ANARKEN - 24/06/2013
KAZIM'I ANARKEN
ÇAYDA RANDEVULU SİSTEM - 29/04/2013
ÇAYDA RANDEVULU SİSTEM
HOPA’NIN MÜZİK BAHÇESİNİN KIR ÇİÇEKLERİ - 06/03/2013
HOPA’NIN MÜZİK BAHÇESİNİN KIR ÇİÇEKLERİ
DOĞU KARADENİZE İLK KÖYLÜ EYLEMİ - 07/12/2012
DOĞU KARADENİZDE İLK KÖYLÜ EYLEMİ
ÇOCUKLUĞUMDA BAYRAMLAR - 24/10/2012
ÇOCUKLUĞUMDA BAYRAMLAR
FOTOĞRAFÇI NİMET ABLA - 19/10/2012
FOTOĞRAFÇI NİMET ABLA
UNUTULMAYAN BİR SANATÇI YAŞAR TURNA - 10/10/2012
UNUTULMAYAN BİR SANATÇI YAŞAR TURNA
ANTİK MİTEOLOJİDE LAZLAR - 19/09/2012
ANTİK MİTEOLOJİDE LAZLAR
 Devamı