Müşteri Şikayet ve İtirazlarını Fırsata Çevirin”Artvin’in Hopa ilcesin de Karadeniz Sanayici ve İşadamları Dernekleri Federasyonu (KASİF) ve Hopa Sanayici ve İş Adamları Derneği ve işkadınları kadın girişimci dernekleri olan (HOSİAD) ve (KADER) ortaklaşa düzenlediği ‘Müşteri memnuniyeti İlişkileri ’ konulu seminer Hopa’da yapıldı. Karadeniz Sanayici ve İşadamları Dernekleri Federasyonu (KASİF) Genel Sekreteri Yaşar Bıyıklının konuşmacı olduğu semineri çok sayıda esnaf, tüccar, işadamı ve çalışanlar dinledi. Toplantı’nın açılış konuşmasını yapan HOSİAD Yön. Kur. Üyesi sayın Fahrettin YILMAZ ’Hosıad ve kader olarak böyle bir programda sizlerle birlikte olmaktan mutluluk duyuyoruz küreselleşen dünyada ekonomisinde rekabet üstünlüklerini artırmak ve yeni pazarlara açılmalarını sağlamak için bir taraftan paneller ve seminerler düzenliyoruz diğer taraftan da yurt dışı iş gezileri organize ediyoruz Hosıad olarak kuzey ırak ve Arnavutluk gezilerimizi gercekleştırdık bunun yanında Afrika ülkelerine iş gezileri planlıyoruz buvesıleyle bizleri kırmayarak semineri vermek üzere ilimize teşrif eden ,KASİF Genel sekreteri ve yönetim danışmanı Sayın Yaşar BIYIKLI' bey efendiye böyle bir organizasyonda bizleri bir araya getirmeye vesile olan HOSİAD başkanı sınan altunsoy ve kader başkanı Türkan altunsoya ve katılan siz davetlilere teşekkür ederim (KASİF) Genel Sekreteri Yaşar Bıyıklının konuşmasın da Müşteri ilişkilerinin her geçen gün büyük önem kazanmakta olduğunu söyleyerek, “Müşteri odaklı mal ve hizmet üreten işletmeler ayakta kalmakta, diğerleri ise hızla yok olmaktadır. Bu nedenle, müşteriye özen gösterilmesi, müşterinin bütün ihtiyaçlarının karşılanarak memnun edilmesi, Ahilik kültürünün mensupları ve “Müşteri Velinimetimizdir” sözünü şiar edinmiş bir milletin torunları olarak evvela boynumuzun borcudur” dedi. İtirazlar size sunulmuş birer ipucudur Bıyıklı: “Deniz dalgasız, satış da itirazsız olmaz. İtiraz yoksa satış da yoktur. “ Müşteriye ürün satışlarında itirazların sebeplerini öğrenilmesi ve itirazların birer satış fırsatına dönüştürülmeye çalışılması gerektiğini söyleyen Yaşar Bıyıklı, “ Çünkü itiraz eden müşteriler genelde satın alacak müşterilerdir, nasıl ki dalgasız bir deniz olmaz ise itirazsız bir satış görüşmesi de olmaz. Müşteri itiraz ile satıcıya ürün, hizmet, işletme vb konularda daha fazla bilgi istediğini belirtir. İtirazlara uygun cevaplar bulamadığınızda alıcının ürününüzü tercih etme ihtimali yoktur. Bu sebeple müşteri tarafından yapılan itirazlar üzüntü değil mutluluk duymak lazım, çünkü müşteri itiraz ederek, işletmenizin ve ürünün özellikleri, kalitesi, müşteriye sağlayacağı faydayı kendisine anlatmanız için size bir şans daha vermektedir” dedi. İşletmelere, ürün ve hizmetlere ve gerekse personele yapılan itirazları ve bu itirazlara verilecek cevapların listesinin tutulması gerektiğini ifade eden Bıyıklı, bu uygulamanın çalışanlara ezberlettirilmesi gerektiğini dile getirerek, “ İşletmede itirazlara karşı ortak bir dil, ortak bir söylem birliği geliştirin” diye konuştu. En çok yapılan itiraz: Fiyatınız Pahalı İşletmelere en çok yapılan itirazın ‘fiyatınız pahalı’ itirazı olduğunun altını çizen Bıyıklı sözlerini şöyle sürdürdü: “Müşteri bazen, “fiyatınız çok pahalı” itirazını mazeret olarak da kullanır, bu itirazın altında yatan gerçek sebebi öğrenin. Müşteri; sizden hoşlanmadım, karar verme yetkisine sahip değilim, şu anda ödeyecek durumda değilim, bu iş bütçemi aşıyor gibi gerçek nedenleri söyleyemez onun yerine müşteri size, “bu ürün çok pahalı” diye itiraz eder. Bu tuzağa düşmeyin. Eğer sattığınız ürün veya hizmetin fiyatı yüksek ise; ürünün özelliklerini, müşteriye sağlayacağı faydaları, diğer ürünlerden farkını, bu farkın müşteriye kazandıracağı avantajları, satış sonrası hizmetleri ve asıl olan da ürünün müşteri için değerini ortaya koyarak anlatın.dedi
Haber & Fotoğraflar :Recep ATABAY |
1937 kez okundu |
Yorumlar |
Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın |