DOKA HOPA’DA “HOPA’NIN LOJİSTİK POTANSİYELİNİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI” YAPTIDOKA, HOPA’DA LOJİSTİĞİN SORUNLARINI MASAYA YATIRDI DOKA HOPA’DA “HOPA’NIN LOJİSTİK POTANSİYELİNİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI” YAPTI Hayati Akbaş HOPA-Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) Artvin Yatırım Destek Ofisi (YDO) uzmanları Koordinatör Berna Kiriş Turna, Birim Başkanı Vahit Ketboğa, Uzman Burhan Yazıcı ve Trabzon DOKA’dan Uzman Fikri Akkaya’dan oluşan heyet Hopa Paluri Otel toplantı salonunda “Hopa’nın Lojistik Potansiyelini değerlendirme” konulu toplantıya katıldılar. Hopa TSO tarafından desteklenen toplantıya Hopa TSO Başkanı Engin Koyuncu, Artvin İşadamları Derneği Başkanı Seçim Altunkaya ve Nakliyeci özel sektör temsilcileri ile Park Denizcilik temsilcisi katıldı. Toplantının açılış konuşmasını yapan Hopa TSO Başkanı Engin Koyuncu DOKA temsilcilerini Hopa’da görmekten duyduğu memnuniyeti dile getirerek “Öncelcikle Hopa’ya Hoş geldiniz. Hopa İş dünyası ve Nakliye sektörü DOKA ile yeni yeni tanışmaya başlamış ve bu konuda ciddi anlamda bilgilendirilme ihtiyacı duymaktadır. Bu tür organizasyon ve toplantılarda kendi eksiklerimizi görüyoruz. Bu tür sunumlar sektörün önünü açma anlamında önemsiyoruz. Toplantılarda ileride neleri yapabilirizi tartışmamız Hopa için çok önemlidir. Hopa’da Nakliye ve Lojistik sektörünü daha da geliştirmek ve Hopa yerelinde kendimizi ve sektörümüzü nasıl geliştirebilirizin burada tartışılmasına çok önem veriyoruz. Buna paralel Hopa TSO olarak en kısa zamanda Yüksek Okul mezunu ve tecrübeli bir elemanı odamız bünyesinde istihdam edeceğiz ve bu personelimizi DOKA ile ilişkilerde önemli görevler vereceğiz. Bu Toplantının Hopa’mızı hayırlı olmasını diliyorum” dedi. DOKA Artvin Yatırım Destek ofisinden Uzman Burhan Yazıcı’da sunumunda DOKA hakkında bilgi verdi. Ülke genelinde 26 Bölgede Kalkınma ajansları kurulduğunu ve Doğu Karadeniz bölgesinin de TR 90 olarak tanımlanan DOKA’nın kurulduğunu ifade etti. Daha sonra DOKA Trabzon ofisinden Stratejik Planlama ve Programlama birim başkanı Vahit Ketboğa ilk sunumunu yaptı. Ketboğa sunumunda kendilerine bağlı bölge illerindeki önemli noktaları tespit edip buralardaki potansiyelleri nasıl artı değere dönüştürebileceğini programlama adına çalışma yaptıklarını, bu kapsam da Hopa’ya da özel önem verdiklerini ifade etti. “Hopa denildi mi akla Sarp sınır kapısının geldiğini, bu coğrafyada sınır ticaretinin en yoğun bir biçimde yaşandığına şahit olunuyor. Bu toplantılarda sizlerden edineceğimiz bilgi, düşünce ve önerilere önem vereceğiz. Bizler zaten daha önce sizleri ziyaret ederek çeşitli bilgiler derledik. Biz buradan çıkacak sonuca göre destek verelim istiyoruz. Kendi öz kaynaklarımız, yetmediği yerde AB destekleri ve daha büyük projeler olursa Avrupa destek kuruluşlarını devreye sokalım istiyoruz” dedi. Trabzon DOKA’dan Uzman Fikri Akkaya’da geniş bir sunum yaparak Sarp sınır kapsının açılışında bu tarafa Kafkas ülkelerine yapılan ithalat ve ihracat rakamları ile Hopa’da nakliye sektörü ile ilgili bilgiler verdi. Lojistik merkez kurma çalışmalarının başında hep Kalkınma ajanslarının geldiğini ifade eden Akkaya Sarp sınır kapısının ülkenin 5’nci büyük kapısı olduğunu, Karayolu taşımacılığının %7’sinin Sarp sınır kapısından yapıldığını ifade ederek bölgede 22.283 kara taşıt belgesi bulunmasını önemsediklerini ifade etti. Doğu Karadeniz Bölgesinde toplam 77 C–2 belgesi bulunduğunu, bunların 39’unun Trabzon’da ve 21’inin de Artvin’de bulunmasının buraya özel bir önem verilmesine neden olduğunu söyledi. Hopa limanına 2011 yılında 521 geminin gelmesinin de tüm bunlara paralel ayrı bir önemli olduğunu söyleyen Akkaya şunları söyledi ; “Doğu Karadeniz Bölgesi ve özelde Hopa jeo-stratejik açıdan Asya ve Avrupa ile Karadeniz ve Akdeniz arasında kavşak konumundadır. Bu bakış açısıyla Doğu Karadeniz Bölgesi; Avrupa, Balkanlar, Karadeniz, Kafkaslar, Hazar, Orta Asya ve Orta Doğu ülkeleri için bir dağıtım ve aktarma merkezi olabilecek özelliği ile uluslararası lojistik açısından çok uygun bir konumdadır. Bu kapsamda Hopa’nın ayrı bir yeri vardır. Doğu Karadeniz Bölgesinin ve özelde Hopa’nın uluslararası lojistik potansiyellerinin harekete geçirilebilmesi için maliyet, hız, güvenilirlik ve hizmet kalitesi parametrelerinin optimum bileşimini sağlayan karma taşımacılığın dengeli olarak gelişmesi gerekmektedir. Bu nedenle Doğu Karadeniz Bölgesinde lojistik olanak ve yeteneklerinin gelişmesi için temel taşımacılık sistemleri olan karayolu, denizyolu, demiryolu, havayolu ve boru hattı taşımacılığının tamamı gözden geçirilmeli, karma taşımacılığa dayalı tüm uluslararası ve ulusal taşımacılık alt yapısındaki kapasite ve kalite yetersizlikleri giderilmeli, fiziksel ve kurumsal alt yapı geliştirilmelidir. Doğu Karadeniz Bölgesinin Kafkasya ve Orta Asya ülkelerini Avrupa Birliğine bağlayan TRACECA’dan daha fazla pay almasını sağlayacak proje ve girişimler desteklenme esas alınacaktır.. Tarihi İpek Yolunun Doğu Karadeniz Bölgesini ilgilendiren güzergâhının lojistik koridor olarak yeniden canlanması için girişimler devam ediyor. Dünya Bankası’nın Lojistik Performans İndeksinde yer alan gümrüklerin ve diğer sınır işlemlerinin etkinliği, ticaret ve taşımacılık altyapısının lojistik açıdan kalitesi, uluslararası sevkiyatların düzenlenmesinin kolaylığı ve maliyeti, lojistik hizmetlerin kalitesi ve lojistik yetkinlik, sevkiyatların takibi ve izlenebilmesi, sevkiyatların alıcıya zamanında ulaşması ile ilgili ölçütler DOKA’nın lojistik planlamasındaki temel hareket noktasını oluşturmalıdır”. diye konuştu. Çalıştay
toplantıya katılan özel sektör temsilcilerinin konunun uzmanları DOKA
temsilcilerine sorular sorarak düşünce ve önerilerini belirtmeleri ile sona
erdi.
|
1331 kez okundu |
Yorumlar |
Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın |